Hi. I was born in 1980, March 17th, I’m a guitarplayer, strongly influenced by Pink Floyd and 70’s music, I write music, lyrics and everything coming from my stomach… I think the greatest God’s opera following Fender Stratocaster is girls… I’ve always been a musician and I couldn’t see myself in another profession; at 11 I was in my first band, at 15 I formed Dark Globe, my favourite group; in 2005 I joined Flowers’ Grandsons, giving a considerable contribute to their growth; after almost two years of membership, more than 70 live concerts, various contests and as a supporter of many italian artists, I needed to look for new spurs and give more breath to my professional ambitions.
The greatest dream I have is playing Comfortably Numb in David Gilmour’s stead, my ever-myth!!!!!!!! I got a ’57 Candy Apple Red reissue Stratocaster, endowed with EMG-SA single coil, a Gibson Les Paul I payed lots of money, and a Black Strat (my main guitar) I never get apart from. Live setup is made up of a Marshall 1960 speaker, a Marshall JMP-1 pre-amp, a Rocktron Intelliflex, a Marshall final ampli 50/50… Unrestrainable equipment!
Now I'm Playing For Male-Zoo
Ciao, sono nato il 17 marzo 1980, sono un chitarrista fortemente influenzato dalla musica dei Pink Floyd e dagli anni settanta, scrivo musica, testi e tutto ciò che viene dallo stomaco… penso che l’opera più grande di Dio dopo la Fender Sratocaster siano le ragazze… ho fatto sempre il musicista e non riuscirei a vedermi in un’altra professione, a 11 anni facevo parte della prima band, a 15 ho formato i Dark Globe, la mia band preferita, nel 2005 è la volta di un'altra band, contribuendo in maniera determinante e considerevole alla crescita della stessa, in quasi due anni di permanenza, ho accumulato oltre 70 live, svariati concorsi ed esperienze come gruppo spalla a molti artisti italiani. Ritenendo conclusa quest'altra avventura ho sentito l’esigenza di cercare nuovi stimoli e dare più respiro alle mie ambizioni professionali.
Il sogno più grande che ho è suonare Comfortably Numb al posto di David Gilmour, il mito di sempre!!!!!!!!!! Posseggo una Stratocaster ’57 reissue Candy Apple Red equipaggiata con single coil emg-sa, una Gibson Les Paul che mi è costata una cifra, e una Black Strat (la mia chitarra principale) dalla quale non mi separo mai. Il setup live è costituito inoltre da cassa Marshall 1960, pre-amp Marshall jmp-1, Rocktron Intellifex, finale Marshall 50/50... Impianto devastante!
Al momento sono chitarrista dei Male-Zoo